Foorumisofta on nyt päivitetty versiosta 2 versioon 3. Kun major versionumero muuttuu, niin tiedossa on yleensä hyvin isoja muutoksia. Ensinnäkin koko foorumi näyttää hyvin erinäköiseltä kuin aikaisempi. Toiminnallisia muutoksia on kasapäin, jos jotakuta kiinnostaa niin tällä sivulla vertaillaan vanhaa foorumisoftaa tähän uuteen:
http://www.phpbb.com/about/features/
Webmasterin sydäntä lämmittävät erityisesti uuden softan parannettu turvataso.
Uusi foorumisofta on asennettu eri paikkaan kuin se vanha. Jos teillä oli suoria linkkejä foorumille, ne eivät siis enää toimi. Päivittäkää ne. Uusi foorumisofta käyttää myöskin eri tietokantatauluja kuin se vanha softa. Vanhan foorumin kaikki viestit, käyttäjätiedot, ym. kopioitiin vanhoista tauluista uusiin, mutta lienee sanomattakin selvää etten ole voinut tarkistaa tapahtuiko konversio täydellisesti vai menikö jotain pieleen. Siksi onkin ensiarvoisen tärkeää että ilmoittelette minulle esim. tämän foorumin välityksellä tai sähköpostilla osoitteeseen webmaster@hyvinkaanrasti.fi jos havaitsette jotain ongelmia.
HyRan etusivun 'keskusteluissa nyt' ja 'tulossa ja menossa' (kalenteri) olivat sidottu erittäin tiiviisti siihen vanhaan foorumiin. Vanhaa foorumia ei enää ole, joten nämä palstat ovat toistaiseksi poistuneet. Mutta ei syytä huoleen. Vanhan mallinen, foorumiin pohjautuvat kalenteri ei enää palaa mutta tilalle tulee piakkoin uusi, parempi kalenteri, jota Jouni on kehitellyt. Keskusteluissa nyt palstan paluu on nähdäkseni täysin mahdollista, mutta minun täytyy ensin tutkia asiaa ja sitten kirjoittaa koodia jolla palsta saadaan taas pystyyn.
Foorumi päivitetty
Miten vaihtaa kieli Suomeksi
Yritin asentaa kaikille käyttäjille default-kieleksi Suomen, mutta eipä se sitten onnistunut. Näin voitte tehdä sen itse:
- logatkaa sisään
- valitkaa yläosan linkeistä 'user control panel'
- valitkaa 'board preferences' välilehti
- asettakaa 'my language' arvoon 'Suomi'
- painakaa Submit nappulaa
- logatkaa sisään
- valitkaa yläosan linkeistä 'user control panel'
- valitkaa 'board preferences' välilehti
- asettakaa 'my language' arvoon 'Suomi'
- painakaa Submit nappulaa