Jukolan Viesti
-
Elixir-joukkue Jukolassa
Juttu jatkuu...
Elixir ma 27.8. klo 18.30, uusinta su 2.9. klo 16.55:
Julkkisten joukkue Jukolan viestissä.
Elixir ma 27.8. klo 18.30, uusinta su 2.9. klo 16.55:
Julkkisten joukkue Jukolan viestissä.
Jukola 2008
Joskus hamassa menneisyydessä oli Aamulehdessä Jukolan ratamestari J Mähösen haastattelua. Lyhennettynä voisi sanoa maaston olevan hyväkulkuista hämäläistä talousmetsää
jossa nastari uppoaa 5-10 cm sammaleeseen.
Omana kommenttina lisäisin että heinän kasvu on päässyt jo alulle että letkan kärjessä saa puskea aika paljon enemmän tosissaan kun sijalla 300.

Omana kommenttina lisäisin että heinän kasvu on päässyt jo alulle että letkan kärjessä saa puskea aika paljon enemmän tosissaan kun sijalla 300.
Re: Jukolan Viesti
Terveisiä Teiskosta. Kävin eilen Teiskossa iltarasteilla. Voisi luonnehtia työmiehen maastoiksi. Maastopohja suht kivistä, mutta onneksi paikoin oli niin paljon risua että pohjalle ei päässyt
Jos suunnittelee Jukolaharjoituksia niin sanoisin että HyRan miesten kunnolla 6-7 km treeni kerralla riittää. Ko. maastoihin on turha mennä väsyneenä, menee rypemiseksi. Itsellä n. VK1:llä 9 min/km.

Jos suunnittelee Jukolaharjoituksia niin sanoisin että HyRan miesten kunnolla 6-7 km treeni kerralla riittää. Ko. maastoihin on turha mennä väsyneenä, menee rypemiseksi. Itsellä n. VK1:llä 9 min/km.
Tuosta pääsee valmistautumiseen kiinni: http://www.jukola.com/jukola/kartat/j19 ... htanen.jpg Siellähän se kilpailukeskus taas on kartan vasemmassa reunassa Kaanaan ilmailu- ja moottorikeskuksessa. Alku- ja loppumatka siis tossa tasasella juostaan hirmusta ravia, mutta muuten onkin sitten hidasta. Apukäyrän kartoitustyyliin tutustumiseen tuli maisterilta hyvä vinkki: Lopen FIN5 kartoista joku (vai kaikki?) on Apukäyrän tekemiä.
Samaan hengenvetoon muistutan Tapsaa lainaten, että: Tämän vuotinen Jukola-leiri järjestetään 23.-25.5. Kaanaassa yhdessä RR:n kanssa. Majoituspaikkana toimii Kaanaan koulu, joka on käytettävissä molempien seurojen jäsenille myös Jukolaviikolla keskiviikosta alkaen. Itse aion mennä haistelemaan tunnelmaa kisapaikalle kisaviikolla viimeistään torstaina.
Samaan hengenvetoon muistutan Tapsaa lainaten, että: Tämän vuotinen Jukola-leiri järjestetään 23.-25.5. Kaanaassa yhdessä RR:n kanssa. Majoituspaikkana toimii Kaanaan koulu, joka on käytettävissä molempien seurojen jäsenille myös Jukolaviikolla keskiviikosta alkaen. Itse aion mennä haistelemaan tunnelmaa kisapaikalle kisaviikolla viimeistään torstaina.
Mestari tekee harjoituksen
- kammosen.juki
- Viesti:
Huu,
Tosi kostean näköistä maastoa. Onneksi on paljon teitä ja polkuja. Täytyy toivoa, että sataa kaatamalla, niin pieni uintireissukaan vaikka suolla ei sitten enää haittaa niin kovin paljoa
. Ja sitä suojuoksua/-uintia on hyvä mahdollisuus harjoitella tänä viikonloppuna Uudenmaan Rastipäivillä Hatlamminsuolla 
Terv. Juhana
Tosi kostean näköistä maastoa. Onneksi on paljon teitä ja polkuja. Täytyy toivoa, että sataa kaatamalla, niin pieni uintireissukaan vaikka suolla ei sitten enää haittaa niin kovin paljoa

Terv. Juhana
Rastit ovat tuolla ulkona
Suosittelen vetämään muutaman pitkän maastolenkin Kytäjällä Jukolavalmistautumiseksi. Kuten Jussi jo sanoi, työmiehen maasto tulee olemaan. Harvassa on ne paikat jossa pystyy kovalla alustalla juoksemaan.
Kartoitustyyliin on hyvä käydä tosiaan tutustumassa. Siitä esimakua alla olevassa Jukolauutisessa. Nokkelimmat osaavatkin sijoittaa kyseisen karttapalan vanhalle kartalle...tarkkana saa olla.
http://www.jukola2008.net/r12/index.php ... Itemid=156
Tsemppiä kaikille Jukolan viestiin! Mielenkiintoista on nähdä Jukola myös järjestäjän näkökulmasta. Mutta sen ihanuudenhan tekin saatte kohta kokea
Kartoitustyyliin on hyvä käydä tosiaan tutustumassa. Siitä esimakua alla olevassa Jukolauutisessa. Nokkelimmat osaavatkin sijoittaa kyseisen karttapalan vanhalle kartalle...tarkkana saa olla.
http://www.jukola2008.net/r12/index.php ... Itemid=156
Tsemppiä kaikille Jukolan viestiin! Mielenkiintoista on nähdä Jukola myös järjestäjän näkökulmasta. Mutta sen ihanuudenhan tekin saatte kohta kokea

Sieltähän se tielinja löytyy jo vuoden 1986 kartasta. Kuvaustyyli on tosin "hieman" tarkentunut noista ajoista. Ei uskoisi että on sama maasto kyseessä.
Moro.
Toivottavasti perjantaina mennään tuonne:
http://suunnistus.koovee.fi/data/index. ... Itemid=171
t Jussi
Toivottavasti perjantaina mennään tuonne:
http://suunnistus.koovee.fi/data/index. ... Itemid=171
t Jussi
Timantit hiotaan Teiskossa!
Olisiko vielä viime hetken tulijoita Jukolan harjoitusmaastoihin lauantaina? Mä olen menossa Teiskoon tekemään yhden harjoituksen (n. klo 11 alkaen). Jos kiinnostaa autokyyti la-aamuna Helsinki-Teisko -välillä, tai vastaavasti paluu Teisko-Helsinki puolenpäivän jälkeen, niin ottakaapa yhteyttä!
t: -Aki-
p. 050-309 6909/ aki.niemi(a)welho.com
Olisiko vielä viime hetken tulijoita Jukolan harjoitusmaastoihin lauantaina? Mä olen menossa Teiskoon tekemään yhden harjoituksen (n. klo 11 alkaen). Jos kiinnostaa autokyyti la-aamuna Helsinki-Teisko -välillä, tai vastaavasti paluu Teisko-Helsinki puolenpäivän jälkeen, niin ottakaapa yhteyttä!

t: -Aki-
p. 050-309 6909/ aki.niemi(a)welho.com
A Niemi - elämyssuunnistaja isolla A:lla
Hyviä uutisia Teiskosta. Rastin miehet pieksivät koko joukon tiomilanelosia. Huonoja uutisia Teiskosta. Vähäsen Sami pieksi rastin miehet jalkapallotermein 6-0. Olipahan hankala yömaasto solojuoksuna.
Koskas arvontalaulut on laulettu ja joukkueet ilmestyvät näkyville?
Löytyiskö autokyytiä Hyvinkäältä lauantaipäivänä? Arvontalaulu on laulanut osuudekseni vaatimattoman avauspätkän.
T: Jussi Su 050-565 8455
T: Jussi Su 050-565 8455
- kammosen.juki
- Viesti:
Hei, Jussi
Vuokraan Töyrälältä auton viikonlopuksi käyttöön. Lähden Tampereen suuntaan lauantaina n. klo 15.30. Voit tulla minun kyydissäni, jos haluat. Tiekin on tuttu, kun olin viime vuonna Tampere-suunnistuksessa siinä Jukola-maastojen vieressä
. Takaisinpäin pääsee myös sunnuntaina, mutta mahdollisesti vasta puolen päivän aikaan (mulla 6.osuus).
Terveisin - Juhana
Edit 11.06. klo 08:00: Ah, ja puhelinnumeroni tietysti. 050-378 5335
Vuokraan Töyrälältä auton viikonlopuksi käyttöön. Lähden Tampereen suuntaan lauantaina n. klo 15.30. Voit tulla minun kyydissäni, jos haluat. Tiekin on tuttu, kun olin viime vuonna Tampere-suunnistuksessa siinä Jukola-maastojen vieressä

Terveisin - Juhana
Edit 11.06. klo 08:00: Ah, ja puhelinnumeroni tietysti. 050-378 5335
Rastit ovat tuolla ulkona
Hiljaista on kuin huoptatossutehtaalla. Käydään huomenna testaamassa Jukolan leikkipaikka Akselin kanssa sekä urheiluliikkeitten tarjonta. Samalla saatan pystyttää oman teltan. Käykö joku Kaanaassa jo majoittuvista varaamassa telttailualueen jo päivällä? Ilmoitelkaa.