Tapanin Taistelu 2005

Valmennusaiheinen keskustelu; testijuoksut, salivuorot, yms.
tapsap

Tapanin Taistelu 2005

Viesti Kirjoittaja tapsap »

Olettekos huomanneet että syksy on tulossa? Ja syksyn jälkeen sitten talvi. Tästä syystä on ratamestari jo aloittanut tämän vuotisen Taistelun ratojen suunnittelun.

Kisa tullaan todennäköisesti käymään neljällä eri kartalla (viime vuonna kaksi karttaa) ja uutuuksiakin on suunniteltu. Koska ratamestari on Suomen johtava Micr-O asiantuntija, tulee tämän vuotisessa Taistelussa olemaan myös Micr-O osuus ja aika saletisti täysin Mikroiluun sopimattomalla kartalla. Repikää siitä, niin minäkin.

Ja matkoista. Pistetäänkö yhtä pitkä kuin viime vuonna? Lyhennetäänkö tai kenties lisätään matkaa vielä vähän?
jouni
Site Admin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jouni »

Matka on ihan bueno, mutta olosuhteet saisivat olla vähän rankemmat. Ratamestari voisi siis lähettää vaikka sähköpostia ilmojen herralle, että paiskoisi vähän enemmän lunta kuin viime vuonna.

Ja ettei unohdu, niin perinteinen uho: voitan!
Olli

Viesti Kirjoittaja Olli »

Matka oli viimeksi ihan hyvä. Tosin riskillähän (kilpailijoiden puolesta) voi tietysti ajatella että eihän nyt voi niin paljon lunta olla...

Tunnettuna taitoniekkana M-O viehättää mua, toisten kiertäessä sakkorinkiä kerään juurikin ne voimat joilla kisa voitosta ratkaistaan viimeisellä kilometrillä.

Ainakaan en tässäkään kisassa häviä yhdellekään HyRan jantterille.

-Olli M.-
tapsap

Pistetäänpäs taas välillä pientä järjestelytiedotetta ilmoille.

Syystä jos toisestakin johtuen on ratamestari pakotettu vaihtamaan tämän vuotista kilpailumaastoa. Tällä hetkellä ratamestariryhmä työskentelee täydellä höyryllä kartoittaen Hyvinkään seudun potentiaalisia makkaranpaistopaikkoja. Kun sopiva löytyy ei liene suurikaan homma piirtää lähimaastosta kartta ja viedä rastit metsään odottelemaan Tonttu-Torveloita. Tiukasta aikataulusta johtuen kilpailijoiden on syytä varautua siihen, että kilpailukartta on todennäköisesti tasoltaan varsin lähellä 1970-luvun kartoitustyyliä ja tarkkuutta.
tapsap

Ratamestarilla on vielä makkarat vähän hukassa. Toistaiseksi työskennellään edelleen sopivan maaston löytämiseksi vallitsevissa lumiolosuhteissa. Maastoahan jouduttiin vaihtamaan kun alustavasti kilpailumaastoksi suunniteltu alue ei Kaukametsäläisten nykylinjausten mukaan sovellu alle 10 000 osanottajan tapahtumiin. Vaikka Taistelun osanottajamäärä onkin ollut viime vuosina varsin suuri, en usko että tulemme pääsemään tuon maagisen rajan yläpuolelle.

Harjoitteluvinkkinä kilpailijoille ratamestari suosittelee 3-5 tunnin kovavauhtisia lenkkejä ja maksimivoimaharjoituksia 2-3 kertaa viikossa molempia.
Ema

Viesti Kirjoittaja Ema »

Täytyy jo vähän nostattaa uhoa pinalle kun kisakin lähestyy. Semmonen kutina kuitenkin on ilmoilla, että tänä vuonna kilpailu on entistä vaikeampi voittaa. Mut meikähän sen vie..! Siitä nyt ei oo epäilystä:P.
Ja vaikken sählyssä oo vähään aikaan käynytkään niin eskotuuletus lähtee kuin parhaina päivinä. :-({|=
tapsap

Ilmoittautumispalvelu avautuu nyt. Ilmot tälle palstalle. Nimi ja matka mainittava. Matkojahan löytyy kolme kappaletta eli pitkä (=Taistelu), lyhyt ja naurettavan lyhyt. Tarkat pituudet ilmoitetaan huomenna. Muistaakseni ne on 19km, 13km ja 9km, eikä maastossa ole juurikaan lunta...

Muistaakseni ilmoittautumislistalla ovat jo Nieminen, Moisander ja Ijas, joista ainakin kaksi ensimmäistä pitkällä matkalla.

Kilpailukeskuksena toimii tällä kertaa Erkylän P-paikka. Käytettävät kartat on tehty viimeisen kymmenen vuoden aikana ja editoitu kisakuntoon viimeisen viikon aikana.

Tarkat ohjeet löytyy tältä palstalta keskiviikkona ja täydennetyt tarkat ohjeet kisapaikalta.
Morten

Viesti Kirjoittaja Morten »

Mä en mihinkään Microon lähde mukaan :lol: :lol: :lol:

Eli mun ilmoittautumisen voi perua

Tosin syy on kyllä rahvaanomaisempi kuin pelkkä periaate... koska olen nykyiseltä statukseltani viikonloppuisä, ja lapset ovat luonani ko. ajankohtana, niin ratamestaaja ymmärtänee poisjääntini... ens vuonna olen mukana, sillä tapaamissopimuksessa osuu mulle aattoilta :D ja näin ollen ilmoittaudun siihen jo nyt ja pisimmälle matkalle...
tapsap

Tällä ilmoittautumismäärällä en taida viedä edes rasteja paikoilleen.
jouni
Site Admin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jouni »

Eläs ratametsuri hötkyile. Ilmoittaudun mukaan, pisin matka. Lupaan jäädä viimeiseksi.
aino

Viesti Kirjoittaja aino »

Jos Hyvinkäällä ei pääse Tapanina hiihtämään, niin ilmoittaudun mukaan naurettavan lyhyen matkan naurettavalle lyhennetylle matkalle.
tapsap

Siis miten niin jos ei pääse hiihtämään?
Moisander

Viesti Kirjoittaja Moisander »

Joo, mä oon mukana pitkällä. Ja jos Jouni kerran on viimeinen niin mä sitten en vissiin ole. Muuta en uskalla luvata.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Meitsi on kans messissä pitkällä. ...Ja lupaan voittaa (ainakin Emakon).
T: Pxa
Ema

Viesti Kirjoittaja Ema »

Bullshit. Kai mieki sitten pistän virallisen ilmoittautumisen tiskiin pitkälle matkalle.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Valmennus”