rastisanomat
Terve!
Mikäli tarkoitat, että miksi PDF-sanomissa ei näy kuvia vaan vain tyhjät "placeholderit" niin syy on siinä että kuvia ei tässä verkkoversiossa yksinkertaisesti ole ollenkaan. Koitin tätä esipuheessa selittää, mutta kieltämättä vähän huonosti.
Kuvia vain ei ole enää, tyhjiin kohtiin täytyy itse kuvitella haluamansa tilanne.
Jos kysymyksesi tarkoitti jotain muuta, niin heitä tarkennettu kysymys kehiin ja katsotaan saadaanko ongelma ratkaistua.
Mikäli tarkoitat, että miksi PDF-sanomissa ei näy kuvia vaan vain tyhjät "placeholderit" niin syy on siinä että kuvia ei tässä verkkoversiossa yksinkertaisesti ole ollenkaan. Koitin tätä esipuheessa selittää, mutta kieltämättä vähän huonosti.
En itse oikein tiedä miten painoissa toimitaan, mutta muistaakseni päätoimittaja Partanen kertoi minulle raakamateriaalia eli pagemaker-sorsia luovuttaessaan, että lehdykäistä painettaessa painoon laitettiin mukaan ladottavat kuvat ihan paperikuvina. Painossa ne sitten ujuttivat paperikuvan skannauksen haluttuun kohtaan halutulle sivulle. Pitää muistaa että tämä tapahtui kymmenen vuotta sitten, eli vaikka skannaustekniikka on nyt jokapojan saatavilla niin nuo paperikuvaoriginaalit ovat taatusti hajaantuneet niin tehokkaasti maailmalle että niitä on ihan mahdoton alkaa metsästämään mistään.http://www.hyvinkaanrasti.fi/arkisto/rastisanomat/index.html kirjoitti:...vaikeuksia ovat aiheuttaneet mm. menneiden vuosien tiedostoformaatit, eksoottiset fontit ja kadonneet kuvatiedostot. Onpa osa artikkeleistakin hävinnyt jonnekkin. Näistä asioista johtuen ihka täydellisiä uudelleenprinttejä ei siis koskaan tule olemaan saatavilla....
Kuvia vain ei ole enää, tyhjiin kohtiin täytyy itse kuvitella haluamansa tilanne.

Jos kysymyksesi tarkoitti jotain muuta, niin heitä tarkennettu kysymys kehiin ja katsotaan saadaanko ongelma ratkaistua.
Selailin vähän faijan mappia, ja vanhimmat tiedotteet mitä löysin oli vuodelta -88. Sen vuosikerran nimi oli vain jäsentiedote. Vuonna -89 lehdykän nimeksi tuli Kompassi. Numero 1/92 olikin sitten tuttu Rastisanomat. Viimeisin numero mitä löysin oli 1/2000. Lieneekö viimeinen? Ja osaako joku kertoa milloin ilmestyi ensimmäinen numero? Vanhimpia tuskin löytyy sähköisessä muodossa, mutta niitä voisi joskus skannailla.
Sitten voisi vielä selailla eri vuosikertojen päätoimittaja(t) ja lisätä sivuille!
Sitten voisi vielä selailla eri vuosikertojen päätoimittaja(t) ja lisätä sivuille!