Yhteislenkkejä Usmissa

Valmennusaiheinen keskustelu; testijuoksut, salivuorot, yms.
siivu

Viesti Kirjoittaja siivu »

Kävimme tänään vuoden -93 pohjoismaiden mestarin kera aamulenkillä toteamassa rännin olevan ennätyskunnossa. Myös lenkkiseura vaikutti olevan varsin hyvässä hapessa. Puheet ankkuripätkän hoitamisesta eivät aiheuttaneet jyrkkää vastustusta, joten vaikuttaisi siltä, että joukkue alkaa muodostua. :oops:

Kovaa lyöntiä ja pientä varovaisuutta :!: kauden aloitukseen ennään muutamia viikkoja, joten paikkojen ja äijien on parempi säilyä ehjänä!
Géza

Rankat murskajaiset

Viesti Kirjoittaja Géza »

Tuomon kans vedimme mitä jaksettiin, aika oli jotain 1.05.27 (Mäkiperällä väliaika 32.31), täst paljoa kovempaa meikä ei pääse mutta viime viikon
arvio oli koht lähellä vaik ei menny alle 1.05 (Pyry hidasti meitä parin otteeseen).
Puolestani kiitokset Akselille joka on suunnitellut ja ylläpitänyt tätä baanaa läpi talven! :wink:
pohjola

Viesti Kirjoittaja pohjola »

Olen itsekin pitkästä aikaa innostunut juoksemisesta hiihdon ohella talvella kun on ollut mukava polku harjoitella. Koiran kanssa on tullut polkua juostua ja Akselin H35:lle asettamaa tavoiteaikaa 60min en ole vielä saavuttanut, mutta tänään meni aikaa n. 1.09 suht helposti.

Tästä polusta on tullut jo pieni hitti työpaikallani KCI:llä, koska muutkin kun suunnistajat ovat innostuneet polkua testaamaan.
oautio

Viesti Kirjoittaja oautio »

Kovia poikia! Minun puolesta enempää näyttöjä ei tarvitse antaa ainakaan ennen lumien sulamista, joten pysykää terveenä kesään asti.
styrkka peliin eikä grammiakaan periks
Akseli

Viesti Kirjoittaja Akseli »

Tänään oli olosuhteet, palautuminen ja motivaatio aika hyvin kohdallaan. Viimeisen neljän talven aikana olen käynyt 300 kertaa polulla ja sen kyllä huomasi. Ainoastaan kantapään teippaus epäonnistui ja viimeinen kymmenen minuuttia oli aika ikävän tuntuista askellusta.

Piilolammintie 12:47
Puomi 4:22, 17:09
Mäkiperä 11:02, 28:11
Puomi 11:03, 39:14
Piilolammintie 4:28, 43:42
Usminjärvi 13:55, 57:37
oautio

Kylmää kyytiä

Viesti Kirjoittaja oautio »

Kylmää kyytiä,
täytyy varmaan kohta ruveta henkilöpapereita kyselemään - ootkohan sä ihan oikeessa sarjassa. Mutta aina parempi, että oot kuitenkin meidän joukkueessa.
styrkka peliin eikä grammiakaan periks
Sämpsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sämpsä »

Toi Arin juoksema aika on sen verran kova etten uskalla lähteä yrittämään parempaa aikaa vammojen pelossa :oops:
Akseli

Sen siitä saa kun lyö kaikki kortit pöytään liian aikaisin. Nyt kukaan ei enää uskalla yrittää. Kyllä Sämpsä menisi kevyesti 56 minuuttiin jos vain yleensä lähtisi ja 54 minuuttiin jos ottaisi tosissaan. Onneksi talvi jatkuu vielä kuukauden ja kaikki suunnistukset perutaan niin ehkä joku tulee vielä koittamaan.
Karih

Viesti Kirjoittaja Karih »

Tuo Arin aika tarkoitti sitä, että etten ole saavuttanut talven harjoittelun ansiosta yhtään kärkeä kiinni, vaikka kerrankin olin ahkera ja olin lähes vammoitta. Ero on edelleen se 3 min/km suunnistusjuoksussa niinkuin viime syksynä.

Näin tuli todistetuksi harjoittelun turhuus :wink: .

Tai pitäisikö lisätä sittenkin vielä vauhtia? :oops:

Jokatapauksessa hienosti juostu ja lupaa hyvää Arille kesällä.
Pääsarjalaisten aikoja saisi kyllä tulla enemmänkin.
siivu

Viesti Kirjoittaja siivu »

Kari ei nyt mielestäni huomioinut Akselin mahdollista kehitystä polulla. Akseli kirjoitti tuon hurjan tuloskunnon korreloivan voimakkaasti suorituskertojen määrän kanssa-(n.300 käyntiä).

Joten pitäisikö tämä tulkita siten, että Kari on kehittynyt osapuilleen samassa tahdissa kuin Akseli? Ei harjoittelu ole koskaan turhaa, johan sen vanha sananlaskukin sanoo........harjoittelu tekee mestarin!
Karih

Viesti Kirjoittaja Karih »

siivu kirjoitti:Kari ei nyt mielestäni huomioinut Akselin mahdollista kehitystä polulla. Akseli kirjoitti tuon hurjan tuloskunnon korreloivan voimakkaasti suorituskertojen määrän kanssa-(n.300 käyntiä).

Joten pitäisikö tämä tulkita siten, että Kari on kehittynyt osapuilleen samassa tahdissa kuin Akseli? Ei harjoittelu ole koskaan turhaa, johan sen vanha sananlaskukin sanoo........harjoittelu tekee mestarin!
Kiitokset lohdutuksen sanoista, mutta valitettavasti (omalta kannalta) olin huomioinut Arin kehittymisen. Tarkoitus oli vain nostaa hattua Arin suoritukselle.

Lisäksi väärinkäsitysten välttämiseksi edellisessä viestissäni oli hymiö :wink: , joka tosiaan tarkoittaa lauseen tulkintaa pilke silmässä. Joku tietysti sanoo roska silmässä :wink:

Eli suomeksi olen täysin samaa mieltä tapsan kanssa harjoittelun vaikutuksesta, jota olenkin testaillut hiukan uudella tavalla.
Itseasiassa olen hienon talven jälkeen innoissani pääsemään vertailemaan tulevan kesän maastotestiaikoja aiempien vuosien aikoihin. Kehitystä pitäisi olla selvästi tapahtunut :shock: .
Akseli

Yhteislenkit Mäkiperän lenkillä on nyt loppu mutta hätä ei ole tämän näköinen. Tilalle on tarjolla oikeita suunnistusharjoituksia hyvissä maastoissa.

Lauantaina 22.04. harjoitus pidetään Kirkkonummella Kelaträsketin kartalla. Yhteislähtö kello 8.00 Hyvinkään Kaupunginportin Auton A24 bensa-asemalta. Arvioitu paluuaika 12.30.

Minulla on karttoja. Ottakaa omat karttamuovit.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Valmennus”