Jukolan viesti
Jukolan viesti
Lumi sulaa ja Jukola lähestyy, mistä heräsi mieleeni kysyä onko seurassa jotain kriteerejä joukkueiden valintaan? Asetetaanko me seurassa joukkueille jotain tavoitteita?
Itse olen asiasta aika pihalla, koska olin edellisen kerran Rastin joukkueessa muistaakseni vuonna 1991, ja sen jälkeiset vuodet olen suunnistanut Jukolan viestit ammattijoukkueessa. En kyllä muista oliko Rastissa edelliselläkään kerralla mitään valintakriteerejä. Meillä oli ammattipuolella hyvin tiukat kriteerit siitä kuka pääsi parhaimmillaan ykkös- tai kakkosjoukkueeseen, mutta vielä tärkeämpää oli kenet laitettiin millekin osuudelle.
Itse olen sitä mieltä, että tavoitellaan parasta mahdollista sijoitusta, ja että joukkueet muodostetaan sen mukaan. Ykkösjoukkueeseen parhaat voimat, kakkoseen toiseksi parhaat etc. Kuitenkin siten, että myös ykkösjoukkueessa on tilaa junnuille, mikäli heitä riittää.
Matkat ovat Jukolassa pitkiä,ainakin allekirjoittaneelle veteraanille, joten myös tuleva osuus olisi hienoa tietää mahdollisimman varhaisessa vaiheessa, jotta hommaan osaisi parhaalla mahdollisella tavalla valmistautua.
Itse olen asiasta aika pihalla, koska olin edellisen kerran Rastin joukkueessa muistaakseni vuonna 1991, ja sen jälkeiset vuodet olen suunnistanut Jukolan viestit ammattijoukkueessa. En kyllä muista oliko Rastissa edelliselläkään kerralla mitään valintakriteerejä. Meillä oli ammattipuolella hyvin tiukat kriteerit siitä kuka pääsi parhaimmillaan ykkös- tai kakkosjoukkueeseen, mutta vielä tärkeämpää oli kenet laitettiin millekin osuudelle.
Itse olen sitä mieltä, että tavoitellaan parasta mahdollista sijoitusta, ja että joukkueet muodostetaan sen mukaan. Ykkösjoukkueeseen parhaat voimat, kakkoseen toiseksi parhaat etc. Kuitenkin siten, että myös ykkösjoukkueessa on tilaa junnuille, mikäli heitä riittää.
Matkat ovat Jukolassa pitkiä,ainakin allekirjoittaneelle veteraanille, joten myös tuleva osuus olisi hienoa tietää mahdollisimman varhaisessa vaiheessa, jotta hommaan osaisi parhaalla mahdollisella tavalla valmistautua.
Re: Jukolan viesti
En ole oikea henkilö vastaamaan tähän, mutta mun on näköjään aina kaikkeen spekulaatioon osallistuttava.
Seuralla ei ole ollut mitään virallisia tavoitteita viime vuosina. Miesten joukkueet on kasannut yleensä Tapsa P, tiettyjen henkilöiden avustamana (junnupuolelta apurina on ollut Janne T). Ja siitä on lähdetty, että aina tehdään paras mahdollinen ykkösjoukkue (ja ehkä kakkonenkin). Muissa joukkueissa joudutaan välillä vähän sumplimaan pitkien osuuksien kanssa, kun nelos-vitosjoukkueisiin ei meinaa löytyä pitkille osuuksille menijöitä jos joukkueet tehdään täysin juoksijoiden parhausjärjestyksessä.
Tosta osuuden tietämisestä olen samaa mieltä. Se ei tietysti ole ihan helppoa.
Seuralla ei ole ollut mitään virallisia tavoitteita viime vuosina. Miesten joukkueet on kasannut yleensä Tapsa P, tiettyjen henkilöiden avustamana (junnupuolelta apurina on ollut Janne T). Ja siitä on lähdetty, että aina tehdään paras mahdollinen ykkösjoukkue (ja ehkä kakkonenkin). Muissa joukkueissa joudutaan välillä vähän sumplimaan pitkien osuuksien kanssa, kun nelos-vitosjoukkueisiin ei meinaa löytyä pitkille osuuksille menijöitä jos joukkueet tehdään täysin juoksijoiden parhausjärjestyksessä.
Tosta osuuden tietämisestä olen samaa mieltä. Se ei tietysti ole ihan helppoa.
Mestari tekee harjoituksen
Voisiko sopia yhden katsastuskisan mistä valitaan ykkösjoukkueeseen? Amerikan malli, kaikki H21A:han ja ainakin neljä parasta Jukolan ykkösessä. Jos kohtapuoliin kisan päättäisi niin luulisi kaikkien pääsevän noin suunnilleen. Viime vuoden näytöillä mielestäni vain Tonilla on paikka ykköseen ns vanhoilla näytöillä. Tietenkin kevään viestikisoissa jos sitkuttelee suunnilleen kärjen vauhtia niin on aika kova näyttö HyRan tasolla.
Voisihan sen ainakin mun puolesta sopia. Prisma-rastit 2.6. voisi esimerkiksi olla hyvä katsastuskisa. Siellä on pitkät matkat, nopeahko maasto ja Jukolaankin on vain pari viikkoa siitä. En sitten tiedä miten toi koulujen loppumisen läheisyys vaikuttaa kenelläkin.
Jos et ole muistanut ilmoittautua Jukolaan niin vielä ehdit. Verkkovihosta löytyy päivämäärän 17.5. kohdalta molempiin viesteihin lista. Jos tarvetta ilmenee niin ilmoitamme viimeisessä ilmoittautumisportaassa lisää joukkueita.
Tiomilassa puhuttiin että Jukolan ykkös ja kakkosjoukkeisiin voi antaa näyttöjä Prismarasteilla 2.6. Tirehtöraatti varmistanee asian. Ykkösen aloittaja taitaa olla selvillä ja 9 hyvää kakkosen juoksijaa 

Tapsalta tulikin jo s-postia, että Prismarasteille H21A sarjaan ne jotka ykkösjoukkueeseen tähtäävät. Pitää osallistua itekin, vaikken mitään ykkösjoukkueen paikkaa havittelekaan. Kovia ukkoja seurassa näköjään on, Tiomila oli sen verran hieno suoritus! Koittakaa innostua muutkin Prismoille samaan sarjaan, karsitaan samalla kolmosjoukkuekin
Tiedoksi valitsijoille:
Äänekosken Sarjakuvaseurassa on tällä hetkellä auki, ilmoitetaanko Jukolaan kaksi joukkuetta vai vain yksi. Hyvin mahdollista on, että joukkueita on vain yksi. Tällöin voi toteutua sellainen shokkiyllätys, että meikäläinen - loisteliaista Lapua-, Tampere- ja Mikkeli-näytöistä huolimatta, Tiomila-tykityksistä nyt puhumattakaan - putoaa pois keskisuomalaisten joukkueesta. Tässä tapauksessa olisin halukas vahvistamaan Hyvinkään Rastia Jukolan viestissä! Kirjasin Verkkovihkoon ehdollisen ilmoittautumiseni. Ilmoittelen tuosta Sarjakuvaseuran tilanteesta, kunhan asia selkiintyy. t. Aki

A Niemi - elämyssuunnistaja isolla A:lla
- kammosen.juki
- Viesti:
Hyvä Aki!
Oliskin mahtavaa jos päästäisiin samaan joukkueeseen, itsellä näytöt riittää varmaankin juuri ja juuri kuninkaalliseen nelosjoukkueeseen
. Otetaan porukalla vaikka mestaruus Suomi-tyyliin 
-Juki
Oliskin mahtavaa jos päästäisiin samaan joukkueeseen, itsellä näytöt riittää varmaankin juuri ja juuri kuninkaalliseen nelosjoukkueeseen

-Juki
Rastit ovat tuolla ulkona
Sekä Jukolaan että Venloihin ilmoitettiin vielä yhdet joukkueet. Nyt kaikille ilmoittautuneille on varmasti joukkue ja Jukolassa olisi itse asiassa vielä tilaa parille innokkaalle.
Jos et ole vielä ilmoittautunut mutta olisit innokas juoksemaan Jukolassa niin pistä viestiä vaikka tälle palstalle.
Jos et ole vielä ilmoittautunut mutta olisit innokas juoksemaan Jukolassa niin pistä viestiä vaikka tälle palstalle.
Etukäteistiedustelujen mukaan Prisman H21A rata on 10 km pitkä, mikä on siis selvästi lyhempi kuin kutsussa mainittu pitkän matkan ohjeajan mukainen matka nopeakulkuisessa maastossa. Se on siinä ja tässä pystyiskö tälläinen raajarikko veteraani palautumaan jukolaan tuosta reissusta. Vielä muutama päivä aikaa harkita.
Onhan huomattu ilmoittaa myös Jukolakoululaiset: yksi Jukolaan ja neljä Venloihin ?
Eli montako joukkuetta Rastilta on ilmoitettu ?
t. Tuomo
Eli montako joukkuetta Rastilta on ilmoitettu ?
t. Tuomo
Kyllä on - 15 joukkuetta yhteensä. Kuten Tapsa totesi niin muutamia paikkoja vajaita taitaa olla viimeiset joukkueet.
Rohkeasti vaan Janne mukaan rikkomaan lisää raajoja! Ja sunnuntaille palauttavana SM-sprintti Paimiossa.
Onko seuran nimiin varattu majoitustelttapaikkoja? Yksi pikkutelttapaikka kiinnostaa.
Jukka N